Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

10 Ekim 2010 Pazar

BİRAZDA MUTFAK VE SÜTLÜ KEMALPAŞA TATLISI...


Şerbetli tatlılarla pek aram iyi değil. Yerim yemesine fakat olmasada aramam. Eşimin kemalpaşa tatlısı istemesiyle, canım arkadaşım Nurcan'nın bloğunda yayınladığı ve "çok hafif mutlaka denemelisin" demesinin üzerine, bende ilk kez yaptım bu tatlıyı sütlü olarak. Sonuç mu gerçekten çok lezizdi. Bende burdan herkese tavsiye ediyorum. Tarife burdan ulaşabilirsiniz ama adet yerini bulsun, arkadaşımın bloğundan alıntı yaparak yazmak istiyorum:)
MALZEMELER

1 pk kemalpaşa tatlısı (50 ad)
1 kg süt
1 kg tozşeker
1 pk vanilya

YAPILIŞI
Süt ve toz şeker tencereye alınır. Kaynamaya başladığı aşamada kemalpaşalar ilave edilir. Ara ara karıştırarak 25-30 dk pişirilir. (Burada dikkat edilmesi gereken husus sütün taşmaması için sürekli takip altında tutmak gerekiyor) Ocaktan indirmeden vanilya ilave edilir.
Pişen kemalpaşalar sütüyle birlikte bir tepsiye dökülür. Soğumaya bırakılır. Soğuyunca isteğe göre servis edilir...

3 yorum:

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Bu tarifi ve resmi görmem hic iyi olmadi,cok severim! Ben simdi nerden bulacagim Kemalpasayi:(
Size afiyet olsun bakalim!

Limon çiçekleri dedi ki...

Orjinal el yapımı Kemalpaşa tatlısı yemiştim Manisa'da.sütlü idi şurubu evet şimdi hatırlıyorum.Ama enfes bir tattı hala unutamıyorum.Sizin bu tarifinizde onu aratmayacak gibi.Ellerinize sağlık.

Defne Kızın Anası dedi ki...

bir terazı kızı üzüldüm şimdi:( ben tekrar yapar sizin yerinizede yerin telafi etmiş oluruz durumu:)

limon çiçekleri hoşgeldiniz teşekkür ederim.