Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

29 Mart 2011 Salı

16. AY



Ara çok uzayınca neyi yazacağımı nerden başlayacağımı bilemez oldum. Sözde kenara not alacaktım herşeyi sonra ayrı ayrı postlar halinde paylaşacaktım sizlerle ama kocaman fosssss oldu herşey.


Bir yerden başlamalı arkası gelir artık umarım:)


Defnoş büyüyor, büyüdükçe öğreniyor, öğrendikçe söylediği kelimeler artıyor. 16 aylık oldu meleğim. Şükürler olsun ki sağlığı yerinde. Havaların düzelmesiyle evlere sığamaz durumda bugünlerde. Gözünü açar açmaz kapıya gidip vuruyor babaannesine "anneee" ses gelmeyince ise "dedee" diye sesleniyor. Sesi duyan torun aşıkları yetişiyor kızımın imdadına:) Kahvaltısını yer yemez önce üst kata mini bir tur atıp sonrasında sokakta güneşleniyor Defne hanım.



Oyuncaklarıyla arası pek iyi değil sıkılıyor aynı şeylerle vakit geçirmekten. Kitaplar favorisi herzaman olduğu gibi. Sayfaları çevirdikçe kendince okumasını duymak ise muhteşem. İlgi alanı çok değişti sürekli bir yerlere uzanmak bir yerleri karıştırmak merakını giderme halinde. Evin en tehlikeli yerlerini bulupta girmeyi nasıl beceriyor anlamıyorum. Koltuklardan kendi başına iniyor çıkmada zorlansada odasındaki oyuncak sandığı ve pufuna rahatlıkla çıkabiliyor. Nadirde olsa bebekleriyle oynarken kaşık tabak alıp onları beslemeye çalışıyor, uyutuyor sıkılınca yere atıp gidiyor. Annesine düşkünlük normal mi yoksa abartılı mı bilemiyorum ama hep benim uyutmamı benim yedirmemi istiyor. Sanırım tüm günümüzün beraber geçmesinden kaynaklanıyor bu ilgi. Bu arada anne kız kavgalarımızda başladı:) Sinirli oldu çok. Dediği istediği hep yapılsın istiyor. Kızdığımda, sesimi istemedende olsa yükselttiğim zamanlarda hızlı hızlı gidip eline ne alırsa atıyor, birşeyler söyleniyor yada ağlıyor cadı. Kilosu, iştahı normal birkaç aydır gitmedik doktoruna. Uykusu iyi olmasına iyide kendi odasında uyumak istemiyor artık. Gecenin ilerleyen saatlerinde mecburen yanımıza almak zorunda kalıyorum ve sanki uyanan o değilmiş gibi daha yanımıza yatırır yatırmaz dalıyor uykuya:) Bu durum nasıl düzelecek bilemiyorum.



Kelime hazneside gün geçtikçe büyüyor. Anne, baba, dede, abi, ditti, deldi, at, düttü (düştü), mavv (kedi), cik cik ( kuş), po po liiin ( annesinden duyduğu reklam müziği eşliğinde mırıldanarak), bi bes ( bir beş), attııı, pepe ( tv izlemesinde engel olmayan annesi çocuk kanalında pepe yi açtığında), bebet ( bebek), düt ( araba). Şuan aklıma gelen bunlar.


Emzik konusunda halen bir adım atamadım kızımı ve beni rahatlattığı için:) Her akşam kendimce karar alıp "yavaş yavaş unutturacağım, önce gündüz emzik emmeyecek bir zaman sonrada akşamları uygulayacağım bunu " desemde yine o kocaman fossss oluyor bu durum diğerleri gibi.


Eveeet bizden haberler son olarak böyle. Yazdıkça yazasım gelsede bu kadar yeter şimdilik.


Herkese kocaman sevgiler.....

8 yorum:

SERRA dedi ki...

26 aylık olduk, emzik konusunda aynı yerdeyiz, hergün verilen sözler ve tutulamayan ertesi gün:(
gittikçe daha da bağımlılaşıyor.
dilini çıkaran o tatlı kızı öpüyorum:)fındık seni.

çokoprenses dedi ki...

emzik için erken daha ya,biraz daha emme güdüsünü tatmin etsin seni emmiyosa.ben 18 ayı geçmesini beklicem:)sonrasında ucunu keserek filan bıraktırırız.

İkiz Annesi dedi ki...

Yerim ben o prensesi maşallah:)
Sinir durumları 2 yaş sendromuna yavaş yavaş adım atışınızdan kaynaklanıyor olabiliyor bize de bu aylarda uğramaya başlamıştı çünkü:)
En tatlı zamanları şimdi :)

thalassapolis dedi ki...

Maşallah :) çok şükür artık sanırım herkes erişebiliyor blogger'a artık bol bol okyacağız Defne Ela gibi güzel bebişlerin öykülerini yaşasın :)

Selcen dedi ki...

oyy yerim seni fıstıkk aynı şeyleri yaşıyoruz okurken gözümün önüne geldi Beroş :)) sinirlilik hali çok berbat yerlere atıyor kendini, bir de sışarı çıkınca el tutmadan alıp başını gitme isteği çıktı ki evlere şenlik.

annesiningülü dedi ki...

canım bu aralar sinirlenmesi çok doğal tam zamanı sizinkine özel değil. mümkün olduğunca sakin geçirmeye bakın sinirli anlarını. aksi olup sinirlilik devam etmesin.
öp benim için şirineyi :)))

Adsız dedi ki...

kitap okumaları ve sanki okuyormuş gibi çıkardıkları sesler şahane bence :) maaşallah

istebudurhayat dedi ki...

Seni cimcime seni;
Şikayetler başlamış bile bu kızlar varya çok cadı oluyorlar ama çokda tatlılar kitap okumamasını görmek isterdim ...
öpüyorum ikinizide