Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

28 Şubat 2012 Salı

PANCARLI KISIR...

Uzuuun bir aradan sonra pancarlı kısır tarifiyle tekrar merhaba.

Yine canım arkadaşım Nurcan'nın  tavsiyesi üzerine denediğim bu kısır herkes tarafından çok beğenildi. İçerisinde pancar var dediğimde ise şaşıranlarda oldu. 




Sunumunda göbek marul yaprakları , kornişon turşu ve dilim limon kullandım. Fotoğraflar her ne kadar kötü olsada, bu tarifin denenmesini tavsiye ediyorum kısır severlere:)

Arkadaşımın izniyle tarifi aynen yazıyorum size.


MALZEMELER

  • 3 Su bard kısırlık bulgur
  • 2 su bard kaynar su
  • 1 küçük kahve fincanı sıvı yağ (ben z.yağ kullandım)
  • 1 orta boy kuru soğan
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • Tuz, kırmızı biber, karabiber, pul biber,  kimyon ve nane
  • 2 ad kırmızı pancar (mandalina büyüklüğünde)
  • 1 ad limonun suyu
  • 2-3 yemek kaşığı nar ekşisi
  • Yarım demet maydonoz
  • Yarım demet taze soğan
  • (Ayrıca ben kıvırcık doğradım)

YAPILIŞI

Bulguru soğuk suyla yıkayıp iyice suyunu süzdükten sonra kaynar su koyup karıştırıyoruz. Suyunu çekmesi için kabımıza bir kapak kapatıp kenara alıyoruz.

Bir tavaya kuru soğanımızı minik minik doğruyoruz. Sıvı yağ koyup kavuruyoruz. Kavrulunca içine salçaları ve baharatları ilave edip karıştırıyoruz. Ocaktan alıyoruz.

Öte yanda pancarlarımızı rendelemeye başlıyoruz. Birini rendeleyip suyunu sıkıp pososunu atıyoruz. Sadece suyunu kullanacağız. İkinci pancarımızıda rendeliyoruz pososuyla beraber diğer pancarın suyuyla birlikte bulgurumuza ilave ediyoruz.

Kavurduğumuz soğanlı karışımı da ilave edip güzelce karıştırıyoruz. Limon suyunu, nar ekşisinide ilave edip karıştırıyoruz.

İnce kıydığımız taze soğan ve maydonozları ( doğranmış kıvırcıkları ) ilave edip güzelce karıştırıyoruz. Dilediğimiz şekilde servis ediyoruz.

Hiç yorum yok: