Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

12 Mart 2012 Pazartesi

ŞEKERPARE....


Sevgili Birsen'nin tarifi olan bu tatlıyı, geçen hafta gelen misafirlerim için denedim ve çok beğenildi.

Sizde değişik ve nefis tarfiler denemek isterseniz mutlaka güzel anne Birsen'nin sitesini gezmelisiniz.

Tarifinide yapılışınıda aynen uyguladım.

İşte tarif ;

MALZEMELER:
  • 1 paket margarin
  • 1 çay bardağı pudra şekeri
  • 1 çay bardağı irmik
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 2 tane yumurta( 1 sarı üstüne)
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • Alırı kadar un
  • Tüm fındık veya kayısı çekirdeği ( ben ceviz kullandım)
Şerbet Malzemesi İçin:
  • 5 su bardağı tozşeker
  • 5 su bardağı su
  • 1 dilim limon
YAPILIŞI:Şerbeti 5 dakika kaynatıp soğumaya bırakalım.Oda sıcaklığında yumuşamış margarin,1 tam+1 yumurta akı,sıvıyağ ve şekeri yoğurma kabına koyup karıştıralım.İçine irmik,un,vanilya ve kabartma tozunu ekleyip yoğuralım.Ele yapışmayan kulak memesi kıvamına gelen hamurdan ceviz büyüklüğünde parça alıp yuvarlayalım.Her birinin üstüne bir tane fındık veya kayısı çekirdeği (ben ceviz batırdım.) batırıp biraz bastıralım.( Kabardığında fındık yada ceviz çıkmasın içinden diye).Üstüne ayırdığımız yumurta sarısını sürüp ısıtılmış 175C'lik fırında güzelce kızartalım.İyice soğumuş şerbeti fırından çıkan tatlının üstüne dökelim.Tatlı şerbetini çekince servis yapalım..

3 yorum:

Müge dedi ki...

Nam nam:) harika gorunuyor, elinize saglik

birsence dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK TATLIM ÇOK GÜZEL YAPMIŞSIN...ÖPÜYORUM TATLIM...

Unknown dedi ki...

en çok sevdiğim tatlılardan olur kendisi ellerinize sağlık